Spring navigationen over og gå direkte til indhold

RedderLIV: november 2023

Nyhedsbrev til medlemmer af Reddernes Fagforening - Danmarks fagforening for alle reddere under det præhospitale område. En fagforening kun for reddere - og af reddere.

Kære medlemmer af Reddernes Fagforening
I denne måned modtager du BÅDE en særskilt mail - og et nyhedsbrev. I Reddernes Fagforening har vi nemlig sat os for at sætte mere fokus på jeres psykiske arbejdsmiljø.

Vi har gennem flere måneder haft en rigtig god og spændende dialog med Landsforeningen for PTSD -ramte og pårørende, da vi jo har det, der i fagsprog hedder, et højrisikojob, når vi snakker om belastninger og psykisk arbejdsmiljø. Eller som formand Per Laudrup Jørgensen siger: Alle kan få PTSD – men beredskabsfolk er særligt i farezonen

Det lykkedes os at lave en rigtig god aftale, der kan komme os alle til gode, hvis vi takker ja til tilbuddet om et medlemskab af Landsforeningen for PTSD-ramte og pårørende. Så får vi hver især et login til foreningens hjemmeside www.lptsd.dk, hvor vi har vores helt eget forum, og hvor vi kan spørge fagpersoner til råds.

Derfor har vi  sendt jer en mail, hvori I skal tilkendegive, om I er interesseret i et medlemsskab gennem os. For GDPR-reglerne kræver, at I selv tillkendegiver, om vi må oprette jer i Landsforeningen for PTSD-ramte og pårørendes medlemskartotek, så I kan få jeres egen personlige adgang.

I dette nyhedsbrev er vi samtidig rigtig glade for, at præsentere et interview med Lars Borup, formand for Dansk Præhospital Selskab. Her fortæller han om sit syn på ambulancefaget og dets fremtid. Herudover kan du læse et bredt udsnit af vores seneste aktiviteter, bl.a. vores mange møder.

INTERVIEW

Pulsen på ambulancefagets fremtid

Når vi taler om fagets fremtid, er det i virkeligheden, de mennesker, der skal hente dig, når du engang bliver syg, som vi diskuterer, siger Lars Borup formand for Dansk Præhospital Selskab.

Hvad rør sig i foreningen?

Her kan du læse nogle af vores seneste nyheder, pressemeddelelser og meget mere fra Reddernes Fagforening.
Husk at du altid kan finde vores nyheder på hjemmesiden her.

Nordisk møde med kolleger

Et virkelig godt nordisk møde er netop slut. Vi har været vært for kolleger fra Sverige og Norge og diskuteret nordisk beredskab fremadrettet. Både når det gælder nordiske ambulanceredderes arbejds-, løn- og uddannelsesforhold.

Vi holder møde med Region Sjælland

Bestyrelsesmedlem Kristian Goul-Jensen har netop afholdt møde om bl.a. løn og uddannelse med Jens Ravn (V), der er formand for regionsudvalget for det præhospitale område i Region Sjælland.

Reddernes Fagforening i TV2 Østjylland

- Der er ingen tvivl om, at det er drømmen, at alle reddere får tilbudt en ambulancelederuddannelse, siger Bent Holst Sørensen, bestyrelsesmedlem, til TV2 Østjylland om den nye ambulancelederuddannelse.

LAD OS VÆRE SOCIALE

Følg med i Reddernes Fagforening på sociale medier

Der rør sig rigtig meget i vores forening - og du kan løbende følge med på vores sociale medier.

Du finder os på Facebook, Instagram og LinkedIn.

Giv din kollega tre måneders gratis fagforening

Med dit medlemskab får du ikke alene A-kasse, forsikring og faglig hjælp i faglige sager. Du støtter også Reddernes Fagforenings arbejde for bedre vilkår for de danske ambulance- og ST-reddere.

De første tre måneder er gratis.