Spring navigationen over og gå direkte til indhold

Om Reddernes Fagforening

Reddernes Fagforening er Danmarks nye fagforening for alle reddere under det præhospitale område.
Vi er en fagforening kun for reddere og af reddere.

Vi tror på bedre aftaler

Vi har som reddere taget dette initiativ, fordi vi er overbeviste om, at vi kan opnå bedre aftaler med vores arbejdsgivere, hvis vi forhandler for os selv og selv skal stemme ja til aftalen. På den måde undgår vi en gentagelse af overenskomsten i 2017, hvor 87 procent af redderne stemte nej, men alligevel måtte acceptere overenskomstforslaget på grund af den samlede fagbevægelses ja til aftalen.

Fælles brancheoverenskomst

Vi arbejder derfor hver eneste dag for at få vores egen fagforening og sikre en fælles brancheoverenskomst på vores område, så vi kan få bedre løn- og arbejdsvilkår. Hvis du som redder støtter vores kamp for en bedre branche, håber vi, at du vil melde dig ind allerede i dag.

Med din hjælp er vi sikre på, at vi vil nå vores mål, så vi får et bedre arbejdsliv som reddere. For en redder skal fremover koste det, en redder koster. Meld dig ind og RED LIV - også dit ARBEJDSLIV.

Vores mærkesager

• Fælles brancheoverenskomst

• At få den professionsbachelor i paramedicin, vi har været med til at få i hus, til at blive så god som mulig

• Bedre løn- og arbejdsvilkår

• Mere uddannelse og efteruddannelse

Hvad går dit kontingent til?

Dit kontingent går til en fagforening, der kun arbejder for at forbedre reddernes arbejds- og lønvilkår.

Tilmeld dig - og få tre måneders gratis fagforening

Med dit medlemskab får du ikke alene A-kasse, forsikring og faglig hjælp i faglige sager. Du støtter også Reddernes Fagforenings arbejde for bedre vilkår for de danske ambulance- og ST-reddere.

De første tre måneder er gratis.